طراحی دانشکده هنرهای سینمایی و تئاتر
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان - دانشکده معماری
- نویسنده مه لقا حسنی باغی
- استاد راهنما کیامرز جوانمردی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1390
چکیده
تئاترهنری است که امروزه ضرورت حفظ وحراست ازآن بیش ازهرزمان دیگراحساس می شود?چراکه درقرن بیست ویکم ایجادارتباط مهم ترین عامل درزندگی است وتئاتر که مجموعه ای ارتمام هنرهای بشری ازجمله نقاشی ?موسیقی?شعروادبیات است ژرف ترین راه برای برقراری ارتباط فرهنگی?اجتماعی وسیاسی بادیگری است.به همین دلیل امروزه ماکمترجامعه ای رادردنیامی توانیم تصورکنیم که دارای شکلی ازهنرنمایش نباشد.وسینما نیز به عنوان یک پایگاه مردمی درجامعه ?جایگاه ویژه ای رادراختیاردارد.سینما یکی ازبهترین اکتشافات بشراست.که به صورت نامحدودی می توانددرخدمت مردم جامعه باشد.بنابراین آنچه دراین پروژه موردتاکیدقرارمی گیرد?ایجادیک مجتمع دانشگاهی است که هدف ازاجرای آن ?تربیت وتامین افرادمتخصص وهنرمند دررشته هایی است که قادرباشند نیازهای روزافزون جامعه رادرزمینه های مختلف مربوط به نمایش وسینما پاسخگو باشند. این رساله به بررسی عدم توجه به مکان های آموزشی سینماوتئاتر درایران وبالاخص استان گیلان?ودرنتیجه ارائه طرحی جامع که دربرگیرنده تمامی نیازهای آموزشی درزمینه هنرهای نمایشی وسینما باشدمی پردازد?وامیداست که حداقل معماران باتوجه بیشتربه این مقوله وبررسی نیازهای دست اندرکاران ودانشجویان این هنرها?بتوانندکمکی دراین زمینه انجام دهند.زیرااین معماران هستندکه بنای آبادانی هرکشورراخواهندگذاشت. سایت موردنظربرای این پرژه?دارای مساحتی درحدود12هکتاردرجنوب غربی شهررشت ودر10کیلومتری آن درمنطقه ای به نام"سیلکی سر"جنب دانشکده کشاورزی آزاداسلامی واحدگیلان ودرنزدیکی ساختمان جدیدالحداث علوم پزشکی دانشگاه گیلان قراردارد.
منابع مشابه
طراحی مرکز هنرهای نمایشی اصفهان(تئاتر شهر اصفهان)
این رساله با موضوع طراحی تماشاخانه(مجموعه هنرهای نمایشی: نمایش- حرکات موزون - شاهنامه خوانی – تعزیه و...) در شهر اصفهان ، سعی دارد فضایی درخور هنرهای نمایشی با توجه به ریشه ها و اصالت ایرانی و متناسب با پیشرفتهای امروزی طراحی و ارائه نماید . طرح موضوع و بیان مساله: معماری به عنوان فن ساخت سر پناه برای انسان در مرتبه ای و هنر بروز و ظهور اعتقادات و ارزشهای انسانی در مرتبه ای دیگر دارای دو وجه...
15 صفحه اولدسته بندی موضوعی پایان نامه های تئاتر دفاع مقدس در سه دهه فعالیت دانشکده های هنرهای نمایشی کشور
هدف: توان جهت دهی موضوعات آیندۀ پایان نامه ها در دانشکده های تئاتر کشور و همچنین تبیین وضعیت کنونی شاخه های فکری موجود در رساله های دانشجویی، روشنگر اهمیت و از اهداف پژوهش حاضر است. روش: این مقاله که در حیطۀ مطالعات کتابخانه ای قرار دارد، با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی، به جریان شناسی پایان نامه های تئاتر دفاع مقدس پرداخته است. نقاط تمرکز تحقیق از لحاظ مکانی، شهرهای دارای دانشکدۀ تئاتر و از ل...
متن کاملدستهبندی موضوعی پایاننامههای تئاتر دفاع مقدس در سه دهه فعالیت دانشکدههای هنرهای نمایشی کشور
هدف: توان جهتدهی موضوعات آیندۀ پایاننامهها در دانشکدههای تئاتر کشور و همچنین تبیین وضعیت کنونی شاخههای فکری موجود در رسالههای دانشجویی، روشنگر اهمیت و از اهداف پژوهش حاضر است. روش: این مقاله که در حیطۀ مطالعات کتابخانهای قرار دارد، با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی، به جریانشناسی پایاننامههای تئاتر دفاع مقدس پرداخته است. نقاط تمرکز تحقیق از لحاظ مکانی، شهرهای دارای دانشکدۀ تئاتر و از ...
متن کاملتحلیل نقش کیفیت محیطی فضاهای آموزشی در بهرهوری دانشجویان هنرهای نمایشی؛ مطالعه موردی رشته تئاتر
هنر بطورکلی به فرآیندهای انسان ساخت تلقی میگردد که بر عواطف، احساسات و هوش انسانی اثر مستقیم گذاشته و منجر به خلق یک معنا یا مفهوم میشوند. هنرهای نمایشی در واقع عمیقترین اهداف ذهنی هنرمند را ارائه کرده، با گذشت زمان اشکال تازهای به خود میگیرد. همراه با این تحولات، مکان آنها نیز، نیازمند فضاهایی درخور ذات پویای آنها میباشد. در این میان هنر تئاتر، مدتهاست انگیزهها و منابع حیاتی خود را از ...
متن کاملتحول و دگرگونی گروه های آموزشی دانشکده هنرهای زیبا
هنر - معماری و شهرسازی ایران از دیرباز جایگاه ویژه ای در محدوده فرهنگی جهان داشته و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهان به عنوان پایه گذار این رشته ها در نظام آموزش عالی کشور از سابقه درخشان شصت ساله برخوردار است. این دانشکده با عملکرد خود تاثیر عمیقی در فضای هنری و کالبدی مملکت بر جای گذاشته و صاحب نظران و هنرمندان بسیاری را چه در مقیاس ملی و چه در مقیاس جهانی در خود پرورانده است. به موازات تحول...
متن کاملطراحی سیستم برای صحنه پردازی تئاتر
چکیده: دنیای جدید تئاتر بی تردید مرهون نظریات آدولف آپیا ((adolphe appia وگوردن کریگ (gordon craig) انگلیسی است. از ورای آراء آنها بود که طراحی صحنه به عنوان مهم ترین تحول تئاترجدید، دنیایی دیگر را کشف کرد. اما در این میان آنچه حائز اهمیت جلوه می کند آن است که تا کنون تقریبا قواعد مشخصی برای طراحی صحنه تئاتر و چگونگی مراحل طراحی در این عرصه تدوین نشده است ومعمولاٌ همه چیز به دست قریحه و تجارب ک...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان - دانشکده معماری
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023